Om ClearSkin Hudplejeklinik

ClearSkin er en hudplejeklinik i hjertet Esbjerg. Klinikken ligger i Stormgade i Esbjerg centrum, og her finder du kosmetologerne Maria og Christina. 

ClearSkin åbnede deres butik i februar 2018 fordi de brænder for faget, og for at gøre en forskel for personer som har problemer med deres hud.

ClearSkin annoncerer online primært på Facebook og Googles displaynetværk med det formål at brande ClearSkin som en førende kosmetolog i Esbjerg.

ClearSkin havde brug for en professionel video som de kunne bruge i deres brandingstrategi.

Udfordringen for ClearSkin Hudplejeklinik

Som ny virksomhed skal man altid overveje, hvordan markedsføringskronerne giver størst værdi. Hudplejebranchen er konkurrencepræget – også i Esbjerg. 

ClearSkin havde brug for at blive set af deres primære målgruppe i og omkring Esbjerg. Derfor lavede de i samarbejde med Steensbeckfoto en strategi fra start. 

Video er kendt for at give høj brandingeffekt med relativt lille budget. Dette er muligt fordi priserne pr. videovisning ikke koster nær så meget som f.eks. klikpriser. 

Resultatet blev en professionel video produceret af Steensbeckfoto.

ResultatetVideomarkedsføring der virker!

Resultatet af en ny professionel video er øget synlighed, mere engagement og bedre branding af ClearSkin Hudplejeklinik.

23.000 i rækkevidde

Rækkevidde er det estimeret antal personer, der har set annoncens indhold.


12.820 ThruPLays

ThruPlay's er videoer som afspilles færdige, eller mindst 15 sekunder.


0,72 pris pr. resultat

Pris pr. resultat er når brugeren har set minimum 15 sekunder af annoncen.

Derfor er video effektiv til markedsføring

Video er effektiv til mere end bare underholdning. Video på landingsider er i stand til at øge konverteringsraten med over 80% viser flere undersøgelser

Bare at skrive “ordet” video i emnefeltet i dine e-mails øger åbningsraten med 19%. Og 90% af kunderne siger, at videoer hjælper dem med at tage en købsbeslutning.

Video kan være et alsidigt værktøj for virksomheder gennem hele kunderejsen, og det kan være med til at skabe mere engagement og synlighed omkring din virksomhed. 

Valgmulighederne med video markedsføring er enorme. Du kan bruge videoer til at byde besøgende på din hjemmeside velkommen, give informationer til potentielle eller nye kunder. Du kan lave kundehistorier eller måske vidensbaserede videoer, hvor du positionere din virksomhed som eksperten inden for din niche. 

Der er mange muligheder og det er kun fantasien som sætter grænserne for, hvad man kan lave med video markedsføring.

Hos Steensbeckfoto har vi over 20 års erfaring i branchen, og vi ved, hvad der kræves af virksomheder fra kundernes side. Derfor er vi med hele vejen fra analyse, strategi og planlægning til eksekvering og optimering efterfølgende.  

Skal vi tage en uforpligtende snak om dine muligheder? Kontakt os i dag.

7 typer af videoer

Før du begynder med videoer, skal du først og fremmest overveje, hvilken type video du vil have produceret.

Er du i tvivl, så tag det roligt. Vi hjælper dig gerne således vi sammen finder ud af dine behov for at opnå maksimal effekt af dine videoer. I det følgende vil du få 12 forslag til, hvordan du kan bruge videoer i din virksomhed.

 

1. Demovideoer

Demovideoer viser, hvordan dit produkt fungerer – uanset om det tager brugerne med på en rundvisning i din virksomhed, hvordan dit produkt kan bruges eller hvordan din ydelse kan udnyttes. 

Demovideoer kan være særdeles effektive, hvis du bruger dem strategisk klogt i din kunderejse.

 

2. Brand videoer

Brand videoer bruges typisk i forbindelse med større reklamekampagner, der viser virksomhedens vision, mission og værdier. De kan også vise både produkter og ydelser på et højt niveau. 

Målet med brand videoer er at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed og tiltrække potentielle kunder. Denne type videoer kan også bruges til corporate branding.

 

3. Begivenheds videoer

Er din virksomhed vært for en konference, koncert eller andet event, så er denne type video effektiv til at skabe opmærksomhed omkring begivenheden. 

Du kan bruge denne type video på mange måder, og det er kun fantasien som sætter grænserne.

 

4. Ekspertinterview

At lave en video med interview af interne eksperter i virksomheden er en fantastisk måde at opbygge tillid og autoritet hos din målgruppe. 

Du kan også vælge at bruge influencers som påvirker din branche på den ene eller anden måde – uanset om de deler dine synspunkter eller ej.

 

5. Uddannelses- og vejledning uddannelser

Instruktionsvideoer kan bruges til at lære potentielle kunder eller dine medarbejdere om nyt eller opbygge den grundlæggende viden, så de bedre forstår din virksomhed. Disse videoer kan også  bruges af salgs- og serviceteams, når de arbejder med kunderne.

 

6. Forklarings videoer

Denne type videoer bruges til at hjælpe dine potentielle kunder med at forstå, hvorfor de har brug for dit produkt eller ydelse. Det handler om at hjælpe brugerne med at løse et problem, således brugeren ender med at blive til kunde.

 

7. Kundehistorier eller “case study” videoer

Dine potentielle kunder skal vide, at dit produkt kan (og vil) løse deres problem. En af de bedste måder at bevise dette er ved at lave enten “case study” videoer eller videoer med kundehistorier.

Tidligere tilfredse kunder er dine vigtigste ambassadører. Du kan opnå maksimal effekt ved at bruge tidligere kunder i din video markedsføring. 

Vigtige overvejelser i planlægningsfasen

Alle beslutninger i forbindelse med videomarkedsføring vil pege tilbage på videoen formål, og hvad du ønsker at opnå med din video. 

Uden et klart formål spilder du tid og effekten af din video bliver måske ikke som ønsker. 

Det er her Steensbeckfoto for alvor kommer ind i billedet. Vi har erfaring og “know how” til at give dig optimal vejledning. Vi hjælper dig fra start med planlægningen, således du får maksimal effekt af din video. 

 

Vigtige spørgsmål i planlægningsfasen:

 

  • Hvem er din målgruppe? Det er vigtigt at kende din primære målgruppe for at sikre dine budskaber trænger igennem mængden. På den måde spilder du ikke annoncekroner på at sprede dine budskaber til personer som ikke er interesseret i din virksomhed. 

 

  • Hvad er målet? Er dit mål at øge brandkendskab? Sælge flere billetter til en begivenhed eller måske noget helt andet?
    I sidste ende handler det om, hvad du vil have brugerne til at gøre.

 

  • Hvor skal videoen bruges? Skal din video bruges på Facebook til annoncering, på din hjemmeside eller måske Youtube? Overvej hvilke kanaler din video skal bruges på.

 

  • Hvad er budgettet? Videoproduktion kan koste mange penge, men det behøver det ikke gøre. Det kommer an på dit ambitionsniveau. Derfor bør du lave research og være realistisk i både krav og forventninger.

 

  • Hvornår har du succes med din video? Du kan have flere KPI’er og succeskriterier for din video. Det er dog vigtigt, at opsætte KPI og løbende analysere på effekten af din investering.

Vil du udnytte mulighederne i videomarkedsføring?

Hos Steensbeckfoto arbejder vi med ambitiøse virksomheder som ønsker at bruge video som en integreret del i deres virksomhed. 

Video virker til rigtig mange formål. Lad os tage en uforpligtende snak om dine muligheder, og hvordan din virksomhed bedst kommer i gang med at bruge videoer strategisk i jeres organisation eller markedsføring.